Perhekahvilan vetäminen

Perhekahvilan ohjaaja huolehtii perhekahvilatapaamisten sujuvuudesta. Tapaamispaikasta riippuen hänen tehtäviinsä kuuluu mm.

• ovien avaaminen ja lukitseminen
  • kahvin keittäminen
  • siitä huolehtiminen että ensikertalaisetkin löytävät juttuseuraa
  • sen varmistaminen että lelut ja pelit kerätään kokoontumisen päätteeksi takaisin paikoilleen (tarkoitus on että kaikki perhekahvilan osallistujat auttavat loppusiivouksessa)

Hän voi myös halutessaan sopia perhekahvilaan erikoisohjelmaa, kuten lastentarvike-esittelyjä, askartelua tai retkipäiviä.

Tärkeintä on, että perhekahvilavastaavalla on motivaatio käydä säännöllisesti perhekahvilassa ja toivottaa uudet tervetulleeksi.

Perhekahvilalla on hyvä olla pari vastuuhenkilöä kerrallaan, jolloin sairastumiset tai satunnaiset muut menot eivät estä perhekahvilan järjestämistä.

Usein vastuuhenkilöt valitaan kauden ensimmäisessä perhekahvilatapaamisessa.

Perhekahviloita järjestetään vain, jos niihin on osallistujia. Jos sopivaa perhekahvilaa ei löydy, ota yhteyttä yhdistystoiminnan koordinaattoriin, niin katsotaan, pystytäänkö perustamaan uusi perhekahvila sinulle sopivaan aikaan ja paikkaan.

Perhekahvilatoiminnasta voi lukea lisää

Kuva: MLL Anna Autio