Kylämummi ja -vaaritoiminta

Kylämummit ja -vaarit ovat vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneita luotettavia henkilöitä, jotka haluavat antaa aikaansa lapsille. Tärkeintä on läsnäolo, kuunteleminen, tukeminen ja rohkaiseminen! He voivat esimerkiksi olla leikkiseurana perhekahvilassa, askarrella iltapäiväkerhossa tai lukea ääneen kirjastossa, riippuen vapaaehtoisen omista toiveista ja aikatauluista.

Iltapäiväkerhoissa on myös mm. järjestetty tapahtumia, joissa lapsilla on ollut mahdollisuus kuunnella kylämummin lapsuusmuisteloita, vaikkapa tutustuen samalla pula-ajan esineistöön.

Yhdistyksen kautta kylämummi ja -vaaritoiminnasta kiinnostuneilla on mahdollisuus löytää paikkoja, joissa mummeille ja vaareille olisi kysyntää. Heille on myös tarjolla koulutusta tehtäväänsä. Uusista koulutuksista saat tietoa esimerkiksi seuraamalla facebook-sivuamme.

Toiminnasta lisää MLL:n sivuilla

Voit myös ottaa yhteyttä kylämummivastaavaamme, yhteystiedot löydät täältä.