Syksyn 2020 jäsenposti

3.10.2020

Mukavaa syksyä, yhdistyksemme jäsen!

Kiitos, että tuet MLL:n toimintaa lasten ja lapsiperheiden hyväksi. Tästä jäsenkirjeestä löydät tietoa seuraavista ajankohtaisista aiheista:

• Lastenpäivän QR-koodisuunnistus
  • Syyslomakerho
  • Tule vapaaehtoiseksi!
  • Tervetuloa syyskokoukseen 16.11.!
  • Webinaari tunnetaidoista 18.11.
  • Syksyn harrastekerhoissa vielä tilaa

Lastenpäivän kunniaksi QR-koodisuunnistusta Olarissa 3.–8.10.2020

MLL täyttää 100 vuotta sunnuntaina 4.10.2020. Juhlimme Lastenpäivän kunniaksi turvallisesti ulkoilmatapahtumassa. Suuremmat juhlat MLL on päättänyt siirtää ensi vuoden syksyyn.

Tule siis kokeilemaan QR-koodisuunnistusta Olariin 3.–8.10.2020. Voit kulkea reitin milloin haluat. Rasteilla on hauskoja tehtäviä.

Valittavanasi on kaksi eri reittiä:
1. Noin 3–5-vuotiaat: matkan pituus n. 800 m–1 km
2. Noin 6–10-vuotiaat: matkan pituus n. 2 km

Toimistomme ovessa (Sammalkalliontie 6 A–B) on ensimmäinen rasti, josta saat kartan.

Syysloma lähestyy – ilmoittautuminen Olarin syyslomakerhoon on käynnissä

MLL Etelä-Espoon paikallisyhdistys järjestää kerhotoimintaa 1.–3.-luokkalaisille Olarin kerhotilalla (Sammalkalliontie 6 E–F, 02210 Espoo). Toiminta-aika on ma–pe klo 9–16 ajalla 12.10.–16.10.2020.

Kerholaisille on ohjelmassa mukavaa yhteistä syystoimintaa ohjaajan ohjaamana. Syyslomakerhossa mm. ulkoilua, askarteluja, leivontaa ja yhteisiä leikkejä. Kerholla tarjoillaan päivittäin lounas sekä välipala. Kerhojen ohjaajina toimivat omien iltapäiväkerhojemme ammattitaitoiset ohjaajat.

Lisätietoa löydät osoitteesta

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Tule tapaamaan hallituslaisia maanantaina 19.10. klo 17.30

Onko sinulla ideoita tai toiveita siitä, millaista toimintaa asuinalueesi lapsiperheille tulisi tarjota? Tule mukaan vapaaehtoiseksi ja tee toiveistasi totta! Vaikuttamismahdollisuuden lisäksi vapaaehtoistyö tarjoaa loistavan tilaisuuden kehittää omaa osaamista ja oppia uusia taitoja. Tehtäviin on mahdollista saada tukea ja koulutusta yhdistyksemme kautta. Vapaaehtoistyö on myös oiva tapa tutustua oman alueen muihin lapsiperheisiin. Ja ennen kaikkea, vapaaehtoistyö on hauskaa yhdessä tekemistä!

Tällä hetkellä etsimme erityisesti uusia jäseniä yhdistyksen hallitukseen. Kaikki innokkaat ovat lämpimästi tervetulleita mukaan – minimivaatimuksena on MLL:n arvojen ja periaatteiden allekirjoittaminen. Rooleja on tarjolla monenlaisia, eikä kenenkään tarvitse osallistua kaikkeen. Jokaisella on mahdollisuus luoda tehtävästään itsensä näköinen, ja vapaaehtoistyötä tehdään oman ehtimisen ja jaksamisen mukaan. Hallitus kokoontuu noin kerran kuukaudessa. Pienet lapset ovat tarvittaessa tervetulleita mukaan kaikkeen toimintaan.

Hallituksen jäsenet valitaan syyskokouksessa, ja tänä syksynä tahdomme tarjota kaikille kiinnostuneille mahdollisuuden tutustua hallitustyöskentelyyn ja nykyisiin hallituslaisiin hallituksen avoimessa kokouksessa maanantaina 19.10. klo 17.30 alkaen. Jos siis kiinnostuit, tule tutustumaan iloiseen porukkaamme ja katsomaan, mitä hallitus tekee!

Ilmoittautumiset viimeistään to15.10. osoitteeseen mll.etelaespoo@gmail.com
Osallistuminen on mahdollista paikan päällä (Sammalkalliontie 6 A–B) tai Teamsin kautta.

Lisää tietoa hallitustyöskentelystä ja muista vapaaehtoistyön mahdollisuuksista löydät osoitteesta

Voit myös kysyä lisää puheenjohtaja Eeva Pursulalta (eeva.pursula@gmail.com) tai varapuheenjohtaja Salla Friskiltä (salla@frisk.fi).

Tervetuloa syyskokoukseen maanantaina 16.11. klo 18!

Yhdistyksen jäsenet ovat tervetulleita syyskokoukseen, joka käsittelee vuoden 2021 toimintasuunnitelman ja talousarvion sekä valitsee yhdistyksen hallituksen vuodelle 2021. Lisäksi päätetään luottamushenkilöiden kulukorvauksista sekä vuoden 2021 jäsenmaksuista.

Syyskokous järjestetään tuttuun tapaan Olarin yhdistystilassa osoitteessa Sammalkalliontie 6 A–B, mutta kokoukseen voi osallistua myös etänä Teams-sovelluksen kautta.

Ilmoittautumiset viimeistään pe13.11.2020 osoitteeseen mll.etelaespoo@gmail.com

Zoom-webinaari aggressiosta ja tunnetaidoista keskiviikkona 18.11. klo 18–19.30

Järjestämme keskiviikkona 18.11. Zoom-webinaarin aggressiosta ja tunnetaidoista, puhujana on Susanna Suutarla.

Ilmoittautumiset viimeistään ma 16.11. osoitteeseen mll.etelaespoo@gmail.com

Syksyn harrastekerhot ovat käynnissä

Syksyn 2020 harrastekerhoissa on vielä muutamia paikkoja jäljellä. Loppukaudesta aloittaville kerhopaikat puoleen hintaan. Tiedot päivitetään verkkokauppaamme. Nykyisten kerhojen lisäksi syksylle on suunnitteilla kampauskurssi. Lisää tietoa kerhoista ja linkin verkkokauppaan löydät osoitteesta https://etela-espoo.mll.fi/palvelut/harrastekerhot-syksylla/

Lisää tapahtumia ja tietoa yhdistyksen toiminnasta löydät Facebook-sivuiltamme sekä osoitteesta https://etela-espoo.mll.fi/