Kutsu puolueille vaalipaneeliin

Tervetuloa vaalipaneeliin lasten ja nuorten asioista erityisesti Matinkylän, Olarin ja Suurpellon alueiden näkökulmasta! Tapahtuma järjestetään maanantaina 22.3. klo 18:00 alkaen ja se järjestetään koronatilanteen vuoksi Zoomissa, eli osallistujien tulisi liittyä siihen oman tietokoneen tai älypuhelimen kautta.

Paneelin järjestää MLL Etelä-Espoon paikallisyhdistys yhteistyössä Matinkylä-Seuran, Olarin Eräkotkien, Olarin koulun koti- ja kouluyhdistyksen, Olarinmäen Samoojien, Olari-Seuran, Pienperheyhdistyksen, Suurpellon Marttojen sekä Suurpelto-Seuran kanssa.

Toivomme, että jokaisesta puolueesta löytyisi yksi ehdokas osallistumaan vaalipaneeliin. Ilmoittautumiset 10.3. mennessä osoitteeseen mll.etelaespoo@gmail.com

Pyydämme tutustumaan etukäteen kysymyksiimme. Kaikkia kysymyksiä ei tulla vaalipaneelissa kysymään, vaan valitsemme näistä muutaman pääteeman, joista keskustellaan ensin, ja sen jälkeen käydään muita kysymyksiä läpi käytettävissä olevan ajan puitteissa.

Laitamme tarkemmat ohjeet paneeliin ilmoittautuville ehdokkaille sähköpostitse lähempänä tapahtumaa. Käytännössä kannattaa varautua vastaamaan korkeintaan noin minuutin mittaisella puheenvuorolla mihin tahansa kysymykseen. Zoom tarjoaa mahdollisuuden myös kirjoittaa kommentteja chattiin, mikäli on tarve jatkaa jostakin aiheesta pidemmälle kuin mihin keskustelun aikataulu riittää.

Vaalipaneeli on tarkoitus nauhoittaa, jotta sitä voidaan myös jälkikäteen jakaa sosiaalisessa mediassa.

Lisäksi, haluamme haastaa kaikki lasten asioista kiinnostuneet ehdokkaat vastaamaan kysymyksiimme myös blogiteksteissään ja videoillaan. Mikäli tähän haasteeseen tarttuu, linkki omaan vastaussisältöön kannattaa lähettää osoitteeseen mll.etelaespoo@gmail.com. Liitämme kuntavaalisivullemme linkit saamiimme vastauksiin, joissa tarjotaan konkreettisia ja rakentavia keinoja asioiden edistämiseksi eriarvoisuutta lisäämättä, sekä otetaan kantaa lapsiperhepalveluiden rahoittamiseen. Jaamme näitä sisältöjä jollain tavalla myös sosiaalisessa mediassa.

Ystävällisin terveisin,

MLL Etelä-Espoon paikallisyhdistys ry

Matinkylä-Seura ry

Olarin Eräkotkat-Wild Eagles ry